Studentsång

Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtan med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än,
i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro,
där de härliga lagrarna gro!

Bamses snappsvisa
Jag skall phesta, ta det lugnt med spriten,
ha det roligt utan att va' full.
Inte krypa runt med festeliten,
ta det sansat för min egen skull.

Refr:
Först en øl i torra strupen,
efter det så kommer supen,
i med vinet ner med punschen,
sist en groggbuffé

Jag blir skitfull, däckar först av alla,
missar phesten, men vad gör väl de'?
Blandar hejdlöst øl och gammal filmjölk,
kastar upp på bordsdamen breve'.

Spyan rinner nerför ylleslipsen,
ravioli torkar i mitt hår.
Vem har lagt mig under matsalsbordet,
vems är gaffeln i mitt högra lår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0